4/1/16

Το πιο καλό το θύμα είμαι εγώ! #not

Γενικά εγώ εν μπορώ να είμαι το θύμα μιας υπόθεσης.
Θα απαντήσω. Θα ξεμπροστιάσω την κατάσταση και την εκτονώσω.  Αυτό όμως ποτέ δεν θεωρείται εντάξει, αμέσως χάνεις το δίκαιο σου. Και αυτότο βρίσκω εντελώς απαράδεκτο.

Να εξηγήσω.

Παράδειγμα 1: ανακαλύπτω συζήτηση φίλων μου γνωστών μου, στο fb να με κατηγορούν. Απαντώ του "χάι παίδες είμαι η Μπεατρίξ και μόλις είδα αυτά τα μηνύματα". Αρκέφκουν να με βομβαρδίζουν με τηλέφωνα τα οποία δεν απαντώ και μηνύματα παρακάλια να μιλήσουμε. Εντωμεταξύ μπλέκονται και άλλοι φίλοι μας στην υπόθεση. Όλοι με το μέρος μου, καημένη Μπεατρίξ και έχεις δίκαιο και πω πωωωωω.  Ένηγουέη μετά που λλίες μέρες, μιλώ στο τηλέφωνο με όλους και οκ, ζητούν μου συγνώμη, εγώ εν το δέχομαι και χαλά το "γλυκό". Γιατί; Γιατί εν υποκρισία να ζητάς συγνώμη για κάτι που είπες, και πιστεύεις για μένα, και να την δεχτώ. Την  μόνη συγνώμη που θα δέχουμουν θα ήταν "συγνώμη που σε έκανα παρέα ενώ δεν σε πάω και έφαα σου τον χρόνο σου πάνω μου, ενω θα μπορούσες όσες φορές φκήκαμε μαζί να έφκαινες με άλλους πιο κατάλληλους ανθρώπους". Και τότε, εν ήμουν πλέον το θύμα, αλλά ήμουν το εμπόδιο στο να είμαστε όλοι μαζί παρέα! Να μου μάχουνται οι υπόλοιποι ότι διαλύω την παρέα, και ότι να το ξανασκεφτώ. Και αυτά τα πράματα ασπούμε να είναι λογικά! Κύριε ελέησων.

Παράδειγμα 2: είσαι φίλος μου, φκαίνουμε έξω. Αρκείς κάθε φορα 15-20 λεπτά. Λαλώ σου το, ότι εν το θεωρώ σωστό να σε καρτερώ κάθε φορά. Ότι ο χρόνος σου εν είναι πιο σημαντικός που τον δικό σου κι θεωρώ το πολύ εγωιστικό. Γελάς και εν το συζητάς. Περνούν 3 χρόνια και συνεχίζεις να αρκείς. Ξεκινώ να σου λαλώ άλλη ώρα που την πραγματική ώρα συνάντησης. Μαθαίνουν το και οι κοινοί μας φίλοι, κάνουν το και κείνοι. Πάεις 2 φορές πιο νωρίς που μας σε ένα τόπο και αγκρίζεσαι! Και μαθαίνεις ότι σου λέμε άλλη ώρα κάθε φορά και φέυκεις που το τραπέζι νευριασμένος. Δηλαδή3χρόνια που σε καρτερώ εγώ εν εντάξει. Επληγώθηκες που σου λαλούμε ψέματα. Που αντιδράσαμε στο χούι σου. Και φυσικα όλοι τρέχουν να απολογηθούν. Εγώ εν το κάνω. Συνειδητά αντέδρασα στο 15-20λεπτο που έπρεπε να περιμένω κάθε φορά. Είμαι σκληρή είπαν μου.

Και σκέφτουμαι, γιατί ο κόσμος αρέσκετε στα θύματα? που θα σκάσουν και να ανεχτούν οποιαδήποτε συμπεριφορά. Και όταν αντιδράσει κάποιος ο οποίος δεν φταίει σε κάτι, σε κείνο που του κάνουν, τότε ο θύτης αποκτά δίκαιο;

Και τούτα εν δύο παραδείγματα που έζησα εγώ πρόσφατα. Μπόρουμε να το δούμε σε πιο σημαντικά θέματα στην κοινωνία. Στον κόσμο, όλοι θέλουν ένα αξιοπρεπές θύμα, να κάτσει να την βιάσουν να με παλέψει πίσω, να τον διασύρουν και  να μεν αντιδράσει. Οι σύροι εν κρίμα όσο  εν στην Συρία, άμα φύουν και ενεργά αντιδρούν  σε αυτό που ζουν ξαφνικά εν είναι θύματα.

Αυτά!

Καλή χρονιά και καλά ξεσκαρταρίσματα!


18 σχόλια:

  1. Καλά ξεσκαρταρίσματα. Εν το κατάλαβα ποτέ μου, και μάλλον εν πρόκειται να το καταλάβω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εν θεωρείς το να ανακαλύπτεις φίλους σου που σε κατηγορούν που πίσω σου και έτσι να ξεκαθαρίζουν τα πράματα μεταξύ σας εν ξεσκαρτάρισμα;

      Διαγραφή
    2. Ναι! Μαζί σου είμαι εγώ ντε! Λέω ότι ποτέ δεν εκατάλαβα γιατί να πιέζουνται να σε κάμουν παρέα ασπούμε και να μεν σου λεν ότι έχουν ένα θέμα μαζί σου, και άμα πεις εσύ οκ, έφυα, παρακαλούν σε. Και ποτέ εν εκατάλαβα γιατί εν μπορούν να ακούσουν που τον φίλο τους κάτι αρνητικό που έχουν και θίγουνται!

      Διαγραφή
  2. Εγω ειμαι μαζι σου σε ουλλα (αν τζιαι ειμαι καμποσο θυμα εγω).εν σπασιμο νευρων μα περιμενεις αλλα οι μονο τουτο να βγαινει τζιαι πουπανω ο αλλοσ.ε ττοπε πιον.Μαζι σου.Καλα ξεσκαρταρισματα και πολλα φιλια τζιαι μεν ενδωσεις σε τιποτε.Να χουν την τσιππα καποιοι να αντιληφθουν το λαθος τους και να απολογηθουν.Αλλιως μακρια εν σου καμνουν.Τζιαι μια παρατηρηση (οbservation εννοω και οχι προς εσενα αλλα προς τους αλλους).Οσο τους καλοκρατουμε παντα εννα εχουν απαιτησεις πιο πολλες και πιο πολλες.Αρα καποιος πρεπει να τους βαλει στην θεση τους και αν καταλαβουν εκαταλαβαν αλλιως μακρια μας.αυτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όπως τα λες είναι. Δυστυχώς αυτός που μιλά και υποδεικνύει τα κακώς έχοντα δεν είναι συμπαθής. Συμπαθής είναι μόνο αυτός που μιλά για ζώδια, εστιατόρια, πού πήγε το σαββατοκύριακο. Όποιος υποδείξει τον ελέφαντα στο δωμάτιο θεωρείται προβληματικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή χρονιά. «τα πάντα ρει» οπόταν καλό ξεσκαρτάρισμα.
    θα σου πω κάτι που είπε ο κορυφαίος πυγμάχος Μοχάμεντ Άλι
    "Ένας άνθρωπος, που στα 50 του βλέπει τον κόσμο όπως τον έβλεπε στα 20 του, έχει σπαταλήσει 30 χρόνια από τη ζωή του"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θυμώνουν μαζί σου που χαλάς μιαν επιφανειακή ηρεμία. Επειδή εν πολλά πιο εύκολο να προσποιείσαι ότι εν σε ενοχλούν πράματα, παρά να τους το τρίψεις στα μούτρα. Τζιαι μετά είσαι ο οξύθυμος, ο ιδιότροπος, ο 'έσιει πρόβλημα'.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η πρώτη μου σκέψη ήταν μπράβο ρε Μπέατριξ πόσο ωραία τα λες!

    Μάλλον ήταν όμως η ταύτιση που έφερε την παρόρμηση αυτή.

    Συμφωνώ στο 2. Στο 1 όμως διαφωνώ. Γιατί να μπεις σε διαδικασία να τους πεις ξέρω τα πάντα; σε κάνει σοφότερη; πιο ήρεμη; πιο χαρούμενη; όχι. Άρα let it go που λέει και η Έλσα:-)

    την απάντηση την είπες εσύ. Με τον τρόπο που αντιδρούμε χάνουμε το δίκαιο μας.

    Όσο για τα θύματα, είναι απλό. Ο κόσμος πάντα θα βλέπει με συμπάθεια αυτόν που νιώθει ότι είναι ανίκανος να τον αγγίξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ενδιαφέρον το "let it go" αφού όπως ισχυρίζεσαι δεν θα την κάνει σοφότερη, ήρεμη, χαρούμενη. Αλήθεια πως το γνωρίζεις αυτό;

      Ειδικά από κάποιαν που έγραψε σε μια από τις αναρτήσεις τις στο μπλογκ της αυτό:

      "Κάποτε είχα διαβάσει το ακόλουθο που μου αποτυπώθηκε:

      Μπορεί να μην καταφέρουμε να αλλάξουμε τον κόσμο, αλλά τουλάχιστον θα πούμε ότι προσπαθήσαμε.

      Γράφω επιστολές. Για παράπονα, για νοοτροπίες νοσηρές, για πρακτικές που με ενοχλούν, που θεωρώ ανήθικες, που είναι παράνομες, που θέλω να αλλάξουν. Είμαι σίγουρη ότι συχνά δεν φτάνουν καν στον προορισμό τους. Πέφτουν σε ώτα και μάτια ανθρώπων που "απλώς τη δουλειά τους κάνουν", "εκτελούν οδηγίες", "έτσι τους είπαν να κάνουν εδώ και χρόνια". Αναγνωρίζω ότι η συνήθεια μου αυτή ενδεχομένως να αποκαλύπτει μια Brenda σπαστική, γραφική, "αθκειασερή". Ίσως να φέρνω ανθρώπους σε δύσκολη θέση θέτοντας τους προ των ευθυνών τους και των καθηκόντων τους. Οι πλείστοι που μοιράζομαι μαζί τους τις ενέργειες μου τις χαρακτηρίζουν μάταιες. Έρχονται όμως -σπάνια ομολογουμένως- άνθρωποι επαγγελματίες, που νοιάζονται και τους διαψεύδουν. Τέτοιες στιγμές είναι οι μικρές μου νίκες. Και αποφασίζω ότι αξίζει να συνεχίζω να γράφω επιστολές. Όσο έχω όρεξη, κι όσο ελπίζω σε αλλαγή νοοτροπίας."

      Διαγραφή
    2. @μπρέντα, το μόνο που κάνει είναι να με γλιτώσει από δικαιολογίες και λόγους του γιατί εχάθηκα. ενώ έτσι, σχοινί και κόπηκε!

      Διαγραφή
    3. @ανώνυμος: εντυπωσιάζομαι, έχει ακόμα κόσμο που ανατρέχει στο ανενεργό μπλογκ μου και θυμάται τι έγραψα; χα κολακεύομαι!
      Επί της ουσίας, ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά ανάμεσα στο να απαντάς σε θέματα που έχουν να κάνουν με την επαγγελματική (αν)επάρκεια και το καθήκον σε αυτά τα πλαίσια, από τα παραδείγματα στα οποία αναφέρθηκε η Μπέατριξ που είναι καθαρά κοινωνικά θέματα. Με άλλα λόγια ελπίζω να μην θεώρησες ότι γράφω επιστολές που σχετίζονται με ξεκατίνιασμα, καφέδες με φίλους κλπ. Αν και θα είχε χάζι τώρα που το σκέφτομαι χαχα!
      Το let it go έχει να κάνει με το ότι δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις από φίλους ή "φίλους" να είναι σωστοί απέναντι σου. Αν είναι καλώς, αν όχι παρέτα. Αντίθετα από επαγγελματίες μια χαρά μπορείς να έχεις απαιτήσεις να κάνουν με τον προβλεπόμενο τρόπο τη δουλειά τους.
      Ελπίζω να σε κάλυψα.

      @Beatrix: αγαπημένη αυτή την παράμετρο ίσως δεν την σκέφτηκα. Αλλά όπως είπες μετά έρχονται οι συζητήσεις που ανέφερες, απολογούμαι δεν το εννοούσα έτσι κλπ. Μπρος γκρεμός βασικά!

      Διαγραφή
  7. Ωραίο πράμα το ξεσκαρτάρισμα,να ελευθερώνεται χώρος για άλλα πιο ουσιώδη και ωφέλιμα πράματα.

    Τα θύματα πάντα βολεύουν όλους και δεν προκαλούν προβλήματα.Για αυτό.

    Καλή χρονιά να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ απόλυτα. Θεωρείσαι η 'φάουσα' βασικά όχι ο θύτης. Κάποιες φορές νομίζω οτι ο περισσότερος κόσμος εν παλαβός, χωρίς να με κάμνει εμένα να νιώθει περισσότερο έξυπνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή χρονιά Beatrix!
    Καλά ξεσκαρταρίσματα.

    Το να είσαι θύτης ή θύμα είναι 2 όψεις του ιδίου νομίσματος.
    Δεν είναι η πρώτη φορά που για κάποια περίεργη σύμπτωση, γράφεις αυτά που σκέφτομαι.

    Αποφάσισα πριν μέρες να ξεσκαρτάρω. Ή καλύτερα να την κάνω από μια κατάσταση. Έστειλα επιστολή παραίτησης από ένα σύνδεσμο. Και μόλις διάβασα την απάντηση που έλεγε με λίγα λόγια ότι μάλλον δεν θα ήθελα να γίνω θύτης αλλά ας παραμείνω θύμα.

    Αυτή τη φορά θα παραμείνω θύτης.

    Εύχομαι τα νέα άτομα στη ζωή μου, να μπουν υπό άλλες προϋποθέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μου έτυχε να ακούω να με θάβουν με τα ίδια μου τα αυτιά. Καθόλου ευχάριστο. Επίσης μου έτυχε να μου μεταφέρουν κακίες και θάψιμο. Με πείραξε αρκετά γιατί προήλθε από άτομα με τα οποία κάποτε θεωρούσα πως είχα καλή σχέση. Δεν το έκανα θέμα, ούτε καν το λόγο δεν ζήτησα. Απλά έβαλα ένα μεγάλο τεράστιο Χ και μετά πάγωσα. Ξέρεις παγωμένα και αδιάφορα συναισθήματα. Σιγά μην αναλώσω άλλη ενέργεια.
    Δεν θα με πείραζε αν ήταν από άτομα που δεν με ήξεραν καλά. Σε κάποια άλλη φάση μου έτυχε και αυτό, αλλά καθόλου δεν με άγγιξε. Όταν όμως συμβαίνει απο άτομα που κάποτε εκτιμούσες, για λίγο πονάει.
    Κολόνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή