12/2/15

Απορώωωωωωωωωω, απορώωωωωωωω

Πότε η Τσικνοπέμπτη πήρε αυτές τις διαστάσεις;

Εγώ επήα Ελλάδα να σπουδάσω να μάθω τι είναι η Τσικνοπέμπτη.

Εμάς παλιά η γιαγιά μου απλά έκαμνε πουρέκια για να τσικνίσουμε, εν υπήρχε καν ο ορισμός "Τσικνοπέμπτη".  

Τωρά για πότε έγινε μαστ, και τα σχολεία ψήνουν κρέατα και βουρούμε να πάμε σε οποιαδήποτε ταβέρνα να καθούμαστε να χάσκουμε για να πούμε ότι εφάαμε τα παλιοφαγιά τους εν εκατάλαβα.

Μου φαίνεται πως ο Κυπραίος γυρεύκει να εύρει οποιαδήποτε ευκαρεία να υιοθετήσει οποιδήποτε ξένικο ιβέντ για να δειχτεί.

πχ. Χαλλοουίν


ξενερώματα






ξενερώματα

12 σχόλια:

  1. Ούτε εμείς εν εγιορτάζαμε Τσικνοπέμπτη. Ούτε καν όταν εσπούδαζα εν επήρα είδηση γιατί εν ήταν καμιά ιστορία για μένα. Οι συμφοιτητές ήταν παραπάνω του ποτού, τζαι για φαΐ ετρώαν ό,τι έστελνε η μάμμα με το ΚΤΕΛ.
    Έμαθα τι εστι Τσικνοπέμπτη ππριν 4-5 χρόνια που επήα Ελλάδα τζαι έπρεπε με το ζόρι την ημέρα που εταξίδευκα που τες 3 το πρωί, να φκω η ώρα 9 να πάω να φάω πράματαπ ου εν τρώω έτσι κι αλλιώς.

    Καμιά φορά εκάμναμε πουρέκια, καμιά φορά επηένναμε στη θεία που εσύρναν μες στο τζάκι κανένα λουκάνικο-αφορμή βοήθα.
    Για σήμερα έχω 2 προσκλήσεις. Είπα τους εν μπορώ, έχω μπαλέτο.

    ΟΜΩΣ, είχα Κυπραία συμφοιτήτρια που χωρκό που ανάφκαν κάρβουνα τζαι εψήναν να τσικνίσουν κανονικά, ασχέτως ότι 2-3 φορές το μήνα ανάφκαν κάρβουνε ένιγουεϊ- επειδή κοτολέττα στο φούρνο ις σόου μπας κλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στα ελληνικά σχολεία δεν σουβλίζουν, το έχουμε πάει ένα βήμα παρακάτω στην Κύπρο...
    Απορώ.
    Απορώ αν αισθάνεσαι τύψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εν που εν είσαι λεμεσιανή μάνα μου:P. Εμάς στη Λεμεσό μεγάλη παράδοση με events μάλιστα.

    π.χ ελεύθερη σχετικά η μέρα στο σχολείο, μετά μπουγέλωμα, γιαούρτια ντομάτες κλπ στην ανεξαρτησίας, την νύχτα γυρώ μάσκες στα σπίτια των καθηγητών που κάποιος μας ετάιζε κιολάς και κέρασμα. Επίσης αν μας αφήναν νηστικούς είχε μεγάλο τσιμπούσι σπίτι πάντα. Που τον καιρό που με θυμούμαι η τσικνοπέμπτη γιορτάζεται μεγαλοπρεπώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ αυτά θυμάμαι. Αν και δεν πήγα ποτέ στο αυγά-αφρούς-αλεύρι. Μάσκες στους καθηγητές πήγαμε. Και τις τρεις χρονιές του Λυκείου. Πιο πολύ όμως στις δουλειές και στα σπίτια για τον χαβαλέ.
      Γενικά στην Λευκωσία πολύ σνομπάρισμα όταν πρωτοήρθα πριν 10 χρόνια για το θέμα. Πιο κυριλέ το έχουν στην πρωτεύουσα.

      Διαγραφή
  4. Σιγά που δεν θα άδραζαν της ευκαιρίας για κοπάνα ειδικά όταν πέφτει στη μέση κάρβουνα τζαι σούβλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τεράστιο χωρκαθκιόν, όπως τα καρναβάλια γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και εγώ έμαθα την Τσικνοπέμπτη στην Ελλάδα,τούτο που το υιοθέτησαν στα σχολειά ακόμα δεν το κατάλαβα,τα πουρεκκια εκαμνα με τα πάντα η αλήθεια άλλα ως τζιαμε.

    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι μου θύμισες τώρα!
    Μετά από αρκετά χρόνια εργασίας σε μη-μου-απτου οργανισμό στη Λευκωσία, βρέθηκα σε μια οικογενειακή επιχείρηση στη Λεμεσό (όπου πέρασα τα καλύτερα επαγγελματικά μου χρόνια να προσθέσω) .
    Έπαθα ένα μικρό πολιτισμικό σοκ ένα πρωί μιας Τσικνοπέμπτης όταν μπαίνοντας στο γραφείο βρήκα την (οικογενειακή) καθαρίστρια να ετοιμάζει πρόγευμα για όλους με λουκάνικα, κουλλουρκα χωρκατικα κλπ.
    Περιττόν ότι την επόμενη χρονιά το περίμενα με αγωνία.
    ... και ότι τωρά το θυμούμαι με νοσταλγία

    Παρ όλα αυτά, συνεχίζω να θεωρώ χωρκαθκιο τα τραπεζωματα στα κέντρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επρόλαβε με η Αμυ! Αν είσουν Λεμεσιανή θα το ήξερες που τα γεννοφάσκια σου!!Γεία σου ρε Αμυ τι μου θύμησες! Πόσο αηδίες είμασταν θεέ μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Κύπριος γυρεύει ευκαιρία να κάνει οτιδήποτε την αφορμή για να βρεις να κλείσεις κάπου!
    Ηταν η παραμονή Πρωτοχρονιάς, μετά το Valentine's και τώρα η Τσικνοπέμπτη!
    Πολύ το άγχος ρε συ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Kanete lathos re leukosiatouthkia...:p sti lemeso en pou panta pou ekamname etsi...apo ton kairo pou imoun gimnasio egw pou thimoume ekamname trapezomata pou to mesimeri mexri kai tin kathara deftera pou esinexizan ta party se oli tin poli... :)

    En filika pou milw...oi na dokei kanenas panw mou.. Astieukoumen

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Kai den pame se tavernes... Ksekinas pou mes ta grafeia, tes douleies...kai genika en spiti pou mazeukete o kosmos

    ΑπάντησηΔιαγραφή