12/7/14

Too late for lovers


Ο κάθε ένας μόνος του βλέπει τον εαυτό του αρκετά καλό. Σχεδόν τέλειο. Όταν είσαι μόνος σου, είσαι ο μόνος κριτής του εαυτού σου.  Εδώ υπάρχει το “conflict of interest”. Κανείς δεν μπορεί να είναι σωστός “κριτής” του εαυτού του.
Και εγώ μόνη μου, ήμουν ο τέλειος κριτής του εαυτού μου. Με τα υπέροχα μου ελαττώματα, που τα θεωρω/ούσα σωστά λάθη. Το να είσαι μόνος σου μπορεί να είναι και εθιστικό, επειδή κανένας δεν σε εξαναγκάζει να δεις τον εαυτό σου, να δεις τα λάθη σου, ή και κανένας δεν μπορεί.
Και γιατί να δεις τα λάθη σου? Μέχρι τώρα μια χαρά τα πας, υπάρχουν οι ανθρώποι που σε αγαπούν όσο σε αγαπούν και σε ανέχονται όσο σε ανέχονται. Υπάρχει μία δύναμη στο να είσαι μόνος σου. Μπορείς να κανεις ότι θέλεις όποτε θέλεις όπως θέλεις. Αν δοκιμάσεις αυτό το πράγμα, αυτή την ελευθερία τότε πολύ δύσκολα ενδίδεις σε κάτι άλλο.
Να είσαι μόνος σου, να είσαι τέλειος, να μην χρειάζεται να κάνεις τίποτε και για κανένα, να έχεις το πρόγραμμα σου, και κανείς να μην θέλει τίποτε από σένα.

Και μετά έρχετε κάποιος που σε συνεπαίρνει. Και λες αυτό είναι εύκολο και συναρπαστικό και ίσως να αξίζει. Και περνά ο έρωτας. Και σε αναγκάζει να δεις τον εαυτό σου. Και να κόβεις κομμάτι κομμάτι από αυτό που αγάπησε και ερωτεύτηκε αρχικά, επειδή δεν είσαι αρκετός, δεν είσαι όπως θα σε ήθελε, αυτό δεν το δέχετε, αυτό το χαρακτηριστικό είναι νο-νο. Και λες οκ να αλλάξω αυτό και αυτό και αυτό για σένα. Γιατί ο εγωισμός μου το γινάτι μου ο αυταρχισμός μου όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μου που με κάνουν κάπως δυνατή και να επιβιώνω στο έξω κόσμο δεν χωράνε μεταξύ μας.

Όποιος προσπάθησε να το κάνει ξέρει πως δεν είναι εύκολο. Πρέπει να δαγκώνεις την γλώσσα σου, να καταπίνεις λόγια και συμπεριφορές, να μετανιωνεις λέξεις και αντιδράσεις, να πνίγεις δάκρυα, να αμφισβητείς τον εαυτό σου, το σωστό και το λάθος. Γιατί; Γιατί όταν σε αγκαλίαζει είναι λες και σηκωνει όλο το βάρος από πάνω σου, γιατί θέλεις να του μιλάς και να σου απαντά, γιατί σου αρέσει να σου κρατά το χέρι μες τον κόσμο σαν να είσαι 15 χρονών, γιατί όταν γίνετε ο χαμός και σου στέλνει ένα μήνυμα κάπως φτιάχνουν τα πράγματα.

Όταν πάρει αυτά τα πράγματα από σένα τι σου μένει; Γιατί να προσπαθήσεις; Η πραγματικότητα είναι αριθμοί, και γω μετρώ τις στιγμές. Και δυστυχώς οι άσχημες στιγμές μετρούν διπλούς πόντους. Αργήσαμε; Ειμαστε πολύ μεγάλοι για αυτές τις αλλαγές; Ή απλά δεν κάνουμε;
Γιατί να προσπαθούμε; Γιατί να προσπαθώ; Η καθημερινότητα δεν αφήνει χρόνο. Η συνεργασία δεν υπάρχει. Η τρυφερότητα και η επικοινωνία έγιναν αγγαρείες. Η λάμψη έφυγε.
Και τελικά είμαστε ακόμα ένα στερεότυπο. 

Κατά τα άλλα καλα, μόνο λίγο νυχόπονο έχω

4 σχόλια:

  1. Οι σχεσεις θελουν πολυ δουλεια ειναι αληθεια. Ιδιως σε μεγαλυτερες ηλικιες με διαμορφωμενες προσωπικοτητες με χουγια και προγραμματα. Κ οι σχεσεις περνουν κ τα κατω τους. Λυσεις βρισκονται με συζητηση, αν θελεις να παραμεινεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα έπρεπε να κάνεις μια λίστα και με τα κακά της μοναξιάς. Και αυτά διπλούς πόντους πιάνουν και η τρυφερότητα και η επικοινωνία ακόμα και ως αγγαρεία δεν χάνει την αξία της. Απλά δυστυχώς την θυμόμαστε μόνο στην έλλειψη τους. Από όλο τοκείμενο κρατώ αυτό γιατί αυτό μου άρεσε παραπάνω: "Γιατί όταν σε αγκαλίαζει είναι λες και σηκωνει όλο το βάρος από πάνω σου, γιατί θέλεις να του μιλάς και να σου απαντά, γιατί σου αρέσει να σου κρατά το χέρι μες τον κόσμο σαν να είσαι 15 χρονών, γιατί όταν γίνετε ο χαμός και σου στέλνει ένα μήνυμα κάπως φτιάχνουν τα πράγματα. Τούτα τα στερεότυπα τα λατρεύω!! Να το θυμάσαι, είναι τα καλύτερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. No no no!
    Λάθος, λάθος, λάθος!

    Μαθαίνεις τον εαυτό σου! Την ώρα που είσαι μόνη σου και όλα είναι τέλεια
    άνοιξε το παραθυράκι της συνειδητότητάς σου (όχι την κρίση σου).
    Και Δες! Νιώσε! Σκέψου! Τι θες για να είσαι καλύτερη; Για σένα! Όχι να διορθώσεις, να βελτιώσεις.

    Κι αν βρεις κάτι, κάνε το! Κι αν πρέπει να αλλάξεις όλο τον κόσμο σου κάνε το!
    Για σένα! Μόνο.

    Ποτέ για κάποιον άλλον! Γιατί τότε χάνεις τον εαυτό σου και βάζεις τρικλοποδιά στη σχέση! Γιατί θα ρθει η ώρα που θα του πεις : Εγώ κύριε μου για σένα, έμαθα να μαζεύω τα ρούχα μου από το πάτωμα ! :-P

    Κι αν δεν του αρέσει κάτι σε σένα; Πρόβλημα του! Ας έβρει τον τρόπο να το λύσει!

    υ.γ. ξέρω ότι δεν είμαι το κατάλληλο άτομο να συμβουλέψω για σχέση ( έχω αλλεργεία στις δεσμεύσεις ) όμως για τον αυτοσεβασμό και την αλλαγή.. κάτι ξέρω κι εγω το νεραϊδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχη ανάρτηση. Ειδικά η αρχή με κέρδισε. Όσο δύσκολο είναι να μένεις μόνος σου, άλλο τόσο (αν όχι περισσότερο) είναι να σταματήσεις να είσαι μόνος σου. Θέλει αρετή και τόλμη!
    Υ.Γ. Ξενερώνω ρε Μπέατριξ μου να με συνεπαίρνεις και ξαφνικά να βλέπω το γίνεται, το δέχεται, το έρχεται με -ε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή