7/4/14

Περί νηστείας και χάσιμο του ππόιντ σάννα μου τjιαί



Προφανώς ήρθε και πάλι η λαμπρή περίοδος εορτασμού του πάσχα και της θείας αναστάσεως του κυρίου ημών αμήν, κύριε ελέησων κύριε ελέησων κυριε ελεησώωωωωωωωωωων (πιο βαθύ το τελευταίο).
Προφανώς οι πιστοί ορθόδοξοι χριστιανοί καταπιάνονται με το άθλημα της νηστείας. Φυσικά ως κλασσικό χριστιανικό άθλημα υπάρχουν και διάφορα βέρσιονς ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες. Όπως και οι χριστιανισμοί-υπάρχουν διάφορα βέρσιονς για όλες τις ανάγκες των χριστιανών!
1. νηστεία λάιτ: χωρίς κρέας αλλά οκ τα γάλατα, τυρκά και τα θαλασσινά γιαίμα-free επειδή προφανώς εκείνα είναι θαλασσινά ενός κατώτερου θεού αλλιώς ο ανώτερος θεός θα τους εδίαν γιαίμα-προφανώς. Νηστεία λάιτ with a twist όταν ο χριστιανός είναι και lactose intolerant και αγοράζει και το de lact placebo που πλασάρεται στην κυπριακή αγορά. ROTF με θυμωμένο ύφος το γέλιο δεν είναι implied.
2. μέση νηστεία του μέσου κυπραίου: χωρίς γάλατα και τυρκά με θαλασσινά χωρίς αίμα
3. νηστεία advanced: κανένας διαχωρισμός των θαλασσινών ως γιαίματωμενα και γιαίμα-free. Ο θεός των θαλασσινών είναι ένας και έτσι αποφεύγονται όλα τα ζώα της θάλασσας.
4. νηστεία hard-core: κομμένο και το λάδι-αυτήν την ακολουθούν κάτι γιαγιάδες που ξιχάσαν να πεθάνουν και οι μοναχοί/ές.
Εκείνο που δεν μπορώ να κατανοήσω είναι αυτό που νηστεύκουν και παραπονιούνται. Όι έπιασε σοκολατίνα νηστίσιμη και εν σκλερή. Όι γυρεύκουν τα προϊόντα αν έχουν κουβερτούρα με νηστίσιμο βούτυρο. Όι αν τα μανιταράκια εν ψημένα με βούτυρο ή με μαργαρίνη και αν το φυτικό βούτυρο μες την jack potato εν 100% φυτικό ή μεταλλαγμένο. Και αν οι γαλακτωματοποιητές στα έτοιμα γλυκίσματα του γιώτης εν από σόγια ή από γάλα. Όι επήε στο μάρκετ και εν είχε νηστίσιμα και δεν νοιάζονται για κείνους που νηστεύκουν και λοιπά και λοιπά.
Πέραν από το θρησκευτικό του θέματος και γούστο σου καπέλο σου να ακολουθείς το άθλημα υπάρχει και το ηθικό δίδαγμα της νηστείας. Σίουρα αν το να τρώεις κρέατα ήταν αμαρτία θα ήταν throughout the year και όχι αμαρτία part time. *Spoiler Alert*Υποτίθεται ότι νηστεύεις για εγκράτεια. Για να μάθεις να ελέγχεις τις ορμές σου, αν συγκρατείς την ανάγκη σου να φάεις κρέας ή γάλα ή σοκολατίνα αυτό έχει προεκτάσεις και στις άλλες πτυχές του χαρακτήρα σου. Θα είσαι γενικότερα εγκρατής και μαζεμένος και καλός χριστιανός.
Αλλά όι! Εμείς θέλουμε να κάνουμε νηστεία και να μεν χάνουμε που τα λυξιά και τα φαγιά. Νομίζω εν λλιο χάσιμο χρόνου και χάσιμο του νοήματος. Ως και στην νηστεία αποδεικνύετε ότι κάμνουμεν τα που πάνω που πάνω και όχι συνειδητά!

19 σχόλια:

  1. Πραγματική νηστεία πιστεύω πρέπει να γίνετε μόνον άμαν το νιώθεις πραγματικά τζιαι όχι γιατί σου το επιβάλει κάποια θρησκεία. Νηστεύω σημαίνει ψυχή και σώματι και μόνον εάν η πίστη εν αληθινή. Το να θέλουμε να νηστεύουμε τζιαι πάλε να έχουμε τρόπους για να τρώμε λυξία και λοιπά, τότε εν το νιώθουμε πραγματικά.
    Εγώ είμαι που την άλλη. Τίποτε τζιαι κανεί. Άμαν νιώσω ότι θέλω να νηστέψω θα το κάμω τζιαι περίοδο που εν μου το επιβάλλει κανένας γιατί έτσι πρέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξέχασες και τη νηστία που νομιζουν εν η "σωστή", χωρις κρέας και γαλακτοκομικά αλλά με μαλάκια και μετά και γαρίδες και αστακούς και κατ'επέκταση και ψάρια (γιατί αφού ούλλα τα θαλασσινά το ίδιο είναι).
    Και μετά, μια ρίττερ με μάρζιπαν, μια δούκισσα νηστίσιμη, μια σοκολατίνα νηστίσιμη, πίτσα νηστίσιμη γιατί Κυριακή νύχτα βαρκούμαι να μαειρέψω γιατί κάμνω 3-4 φορές την εφτομάδα όσπρια, τζαι το Σάββατο φιλέ ο φισh γιατί για να το πλασάρει το φαστφουντάδικο έτσι μέρες εν επειδή εν νηστίσιμο τζαι μεν με περιπαίζετε ότι έννεν νηστίσιμο το ψάρι είπα σας, εν πελλάρες που λαλείτε, δαμέ λαλεί το το μαχτόνας, εσένα επερίμενα να μου πεις; εξάλλου εσύ εν νηστεύκεις καν. άτε ενευρίασα, τώρα να άψω ένα τσιάρο.
    τζαι πάεις να κοινωνήσεις τζαι μπήεις τες αγκωνιές του κόσμου για να κάμνει πιο γλήορα!

    αποφάσισα ότι όπως εν τα πράματα εν πιο δύσκολο μου να νηστέψω το τσιγάρο ή τες ξιτιμασhιές, ή τες κακές σκέψεις, τζαι ότι ακόμα τζι αν τα καταφέρω, την ώρα που πάω να κοινωνήσω εν μπορώ άλλο να φτάννω στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού που τα νεύρα μου με τες αγκωνιές μες στη μέση που τες 1.30 γιαγιάδες που κατά τα άλλα παίζουν το τζαι του θεού, έτσι επαρέτησα τα ούλλα τζαι κανεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εν δαμέ που παρκάρουμεν τους οδοστρωτήρες μας;

      Διαγραφή
    2. ναι πάρκαρε τζαι κατέβα.
      γνώμη μου, τζαι πώς νιώθω έννεν;
      κάμνει σε καλύτερη να μιλάς έτσι για το πώς βλέπω εγώ τα πράματα τζαι βάσει ποιών παραγόντων κάμνω τες επιλογές μου εγώ;
      πάρκαρε άφοα, εν έχει μπιλιεττούι.

      Διαγραφή
    3. αν μεν εκατάλαβες, τζι εγώ πας σε τζιυλίντριν ήρτα.
      Eν είπα πούποτε ότι εν καλλύττερο που το δικό σου.

      Διαγραφή
  3. όπως σε κάθε τομέα, σε κάθε κοινωνία, σε κάθε τόπο, σε κάθε σπιθαμή, έσιει τζείνους που κάμνουν ό,τι κάμνουν σωστά τζι αθόρυβα, τζι έσιει τζαι τζείνους που το κάμνουν με υποκρισία, κόφκοντας-ράφκοντας στα μέτρα τους, κλαίοντας, υπερηφανευόμενοι κλπ.
    τούτον εν ακυρώνει τη σημασία τζαι τη χρησιμότητα της νηστείας άμαν γίνεται σωστά

    τζαι στην τελική, ο καθένας τζείνα που μπορεί τζι αντέχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κοίτα εγώ είμαι λλίο κάπως εν μ αρέσκουν τα μισά πράματα. ή νηστεύκεις ρε κουμπάρε ή περιπαίζεις μας. και στο κάτω κάτω το να νηστεύκεις εν επιλογή σου και δεν σου το επεβαλε κανένας. σο σκάσε και νήστεψε αλλιώς παρέτα μας.

      Διαγραφή
  4. "Υποτίθεται ότι νηστεύεις για εγκράτεια. Για να μάθεις να ελέγχεις τις ορμές σου, αν συγκρατείς την ανάγκη σου να φάεις κρέας ή γάλα ή σοκολατίνα αυτό έχει προεκτάσεις και στις άλλες πτυχές του χαρακτήρα σου. Θα είσαι γενικότερα εγκρατής και μαζεμένος και καλός χριστιανός."

    η γνώμη μου απολύτως, χωρίς να πιστεύκω τζαι χωρίς να νηστεύκω. εν μέσα σε μια γενικότερη τάση υποκρισίας νομίζω :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ πάλι θεωρώ ότι όπως η επιλογή να μην νηστέψεις είναι κάτι που αναμένουμε να γίνεται απόλυτα σεβαστή, το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και για την επιλογή να νηστέψεις, όπως κι αν επιλέγεις να το κάνεις. Η στέρηση είναι κάτι που ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά και έτσι νομίζω πρέπει να αντιμετωπίζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νομίζω εν αρκετά ξεκάθαρη η νηστεία, και για να μιλήσοπυμε στη γλώσσα σου, όπως και οι νόμοι :)

      Διαγραφή
    2. Χαχα αν νομίζεις ότι εν ξακάθαροι οι νόμοι, έλα μια μέρα μαζί μου Δικαστήρια! Όλη η διαδικασία της Δικαιοσύνης στηρίζεται σε διαφορετικές ερμηνείες μιας διάταξης!
      Ακόμα όμως κι αν έχεις δίκαιο για το θέμα της νηστείας ότι εν ξεκάθαρο, δεν έχει σχέση με αυτό που είπα, ότι δηλαδή αν θα σεβαστείς αυτόν που επιλέγει να ΜΗΝ νηστέψει επειδή έχει τους λόγους του, γιατί να μην σεβαστείς αυτόν που επιλέγει να νηστέψει με τον τρόπο που αυτός θέλει;

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Nα σου πω έχω παρόμοια άποψη μαζί σου με μια μικρή απόκλιση θα την πω. Ότι προσπάθεια άκμει ο καθένας για τα πιστεύω του εν σημαντική. Παρολαυτά παραμένει μια προσπάθεια απλά αλλάζει η κλίμακα της. Ούτε εγώ νηστεύω αλλά εκτιμώ την προσπάθεια που μπορεί να κάμνει κάποιος άλλος μιαν και εγώ εν κάμνω καμιά.

    Ο παππούς μου βέβαια που ήταν παπάς και ενήστευκε κανονικά ελάλε μου πάντα να νηστεύκουμε πρώτα την γλώσσα μας και να μην δηλητηριάζουμε την ψυχή μας με κακίες και μετά το φαγητό . Και εν μεγάληι κουβέντα actually!.

    Και να συμπληρώσω ότι πάντα έτσι καιρό σκέφτουμαι τα λόγια του και πόσο πολλά εν τα πληρώ όχι μόνο τωρά αλλα ολόχρονα γιατί είμαι πολλά φακκόλοι και καθόλου εγκρατής με το τι λαλώ.Εγώ βρίσκω παράλογο κάποιοσ αν νηστεύκει και να μιλά για υγεία ψυχής κλπ και με το που γυρίζει ο συνάνθρωπός του νατον θάφκει ζωντανό. Εν τεράστιο βέβαια θέμα τούτο ακι εν θα τελειώσουμε ποττέ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η νηστεία δεν γίνεται για λόγους εκράτειας.
    Επίσης, η θρησκεία μας βασίζεται στην ελεύθερη επιλογή.
    Δαμαί, έχουμε το ελεύθερο να διαλέξουμε μεταξύ παράδεισου και κόλασης... στο αν θα τρώμε τυρί κανονικό ή νηστίσιμο θα κολλήσουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η νηστεία εν αφορά μόνο το φαΐ αλλά τζιαι το νου τζιαι τη ψυχή. Άμα εν "καθαρίσουν" τούτα ποιος ο λόγος να "καθαρίσει" το σώμα. Φυσικά θα συμφωνήσω με Μπρέντα ότι η νηστεία είναι και θέμα του πόσο μπορεί να στερηθεί ο καθένας και πως το αντιλαμβάνεται. Εγώ πάντως δηλώνω ότι μπορώ άνετα να νηστέψω το κρέας αλλά μόνο το ψημένο :) !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ω μα πως μου ξέφυγε αυτό το ποστάκι; Εν θα σχολιάσω επι της ουσίας. Απλά νευριάζει με ένα πράμα, ένα με νευριάζει οκ, όχι πολλά:

    Να επιβάλλεται να κάμω τραπέζι την περίοδο της νηστείας και αυτοί που νηστεύουν, όταν τους ρωτήσω τι θέλουν να φαν, να μου απαντούν: Κάμε ότι νομίζεις, μεν δυσκολεύκεσαι, κάτι εν να βρουμε να φάμε.

    Σίριουσλι; Τι σπαστικό θε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή