7/12/13

Εγκώ ήρτα στο κύπρο να ντουλέψω



Ακούω συνέχεια εκείνη τη διαφήμιση «εγκώ ήρτα στο κύπρο να ντουλέψω» και οκ καταλαβαίνω για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ότι πολλές φορές οι συνθήκες εργασίας στην Κύπρο-όπως και σε άλλα μέρη του κόσμου-εν τραγικές και καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε άνθρωποι και έχουμε τα ίδια δικαιώματα-και καλά.  Σκέφτουμαι και μένα οι δικοί μου ήταν φτωχοί. Πχ ο παππούς μου επήε να δουλέψει «στους αραπάες» όπως λέει. Χτίστης. Για να μεν ψοφήσουν που την πείνα.  Ή ο παπάς μου, επήεννε σχολείο και μετά εδούλευκε, στα ζώα, στα χωράφκια ως την νύχτα ένα μωρό 6-7 χρονών ασπούμε. Δηλαδή την φτώσhια και τες δυσκολίες επεράσαν τες και τούτοι, δεν είναι πολύ μακριά χρονικά.
Εγώ λόγω του ότι οι γονείς μου εδουλέψαν σαν τους σhύλλους στον ιδιωτικό τομέα και έτυχε να εν έξυπνα άτομα και φιλόδοξα-και επίσης άτομα που εν είχαν χρόνο για δουλειές και οικοκυρικά –και προτιμούσαν να μας αφιερώνουν τον λίγο ελευθερο τους χρόνο είχαμε κοπέλα στο σπίτι-κοπέλες, αλλάσσαν κάθε 2 με 4 χρόνια. Κάθε μια που έρκετουν ήταν κάπως μέλος της οικογένειας. Εκάθετουν στο τραπέζι πάντα, ποττέ εν εφώναζε σερ και μάταμ, ποττέ δεν εδιατάσσαμε φέρμου νερό κάμε μου καφέ. Μια που εξεκίνησε να μας συμπεριφέρεται έτσι λόγω του ότι ήταν σε αραπάες πριν που μας-«κκαν άι μέηκ γιου σαμ ττι»-έκοψε της το η μάμμα μου, είπε της είσαι εδώ να φροντίζεις το σπίτι όχι να είσαι υπηρέτρια, ένηγουεη εν πίννουμεν ττι, αν έκαμνε πηλέ μου κανένα καφέ άλλου παπά ευαγγέλιο.
Τέλοσπαντων, ούλλες ούλλες ήταν ανίκανες να εκτιμήσουν, άφηννες τες λλίο μόνες τους επαίζαν πελλό. Ούλλες επιάνναν έξτρα  λεφτά για τες Κυριακές, ούλλες επαίζαν πελλό άμα ήταν να κάμουν τίποτε παραπάνω, ούλλες εκλέφκαν ότι φανταστείς, ούλλες επηένναν βόλτα τα απογεύματα και εχάνουνταν. Η μια επουλούσεν ρούχα και φαγιά και καθαριστικά που το σπίτι. 2 εστέλλαν στην χώρα τους παραπάνω από ότι τους διούσε η μάδερ. Ούλλες εξέραν να σε περιπαίξουν. Ούλλες σε κάποια φάση εκαταλαβαίναν ελληνικά αλλά υποκρίνουνταν ότι εν καταλαβαίναν.  Έτυχε να πάρει η μάμμα μου μια στο αεροδρόμιο για να πάει τριπ σπίτι της-πληρωμένο από την μάδερ φυσικά- και ως και ττόρους και πετσέττες και ρούχα δικά μας είχε μες τες βαλίτσες-που υποχρεώθηκε να ανοίξει επειδή ήταν overweight και εν τη εβάλλαν μέσα. Κάποιες άλλες που τες έχουν σήκω σήκω κάτσε κάτσε αποδίδαν καλύτερα. Οι δικές μας που εδουλέφκαν 8ώρο με διάλειμμα το μεσημέρι και έξτρα πόκετ μάνι τες Κυριακές εγίνουνταν δυνάστες. Ειδικά η μια, που την έπαιρνε η μάμμα μου τες Κυριακές στα πάρκα ώσπου να κοινωνικοποιηθεί για να μιλά την γλώσσα της και να μεν την πιάσει η κατάθλιψη έγινε σου ένα μαλατji μόλις εγνώρισε τες βετεράνους που ποδά, το κάτι άλλο. Ούλλες εκάμναν λιστούα για το τι εθέλαν που το σούπερμαρκετ, πηλέ μου τες σερβιέττες τους δεν εγοράζαν. Και ούλλες ήταν παραπονούμενες, και πονηρές, και υποκρίτριες.
Λόγω της δουλειάς μου έχω να κάμω με πολύ προσωπικό από άλλες χώρες, αμείβουνται χαμηλά, δουλεύουν σε άσχημες συνθήκες. Και δεν με αντιμετωπίζουν σχεδόν ποτέ καλά. Πιάννεις τους με το καλό, να τους εξηγήσεις, κάμνεις τους οδηγίες στη γλώσσα τους, φέρνεις μεταφραστή, μαθαίνεις το χαλόου στη γλώσσα τους, κ συμπεριφέρεσαι τους όπως θα ήθελες να σου συμπεριφέρονται-στο κάτω κάτω υπήρξα και γω αλλοδαπή. Πάντα έχω την άρνηση τους, πάντα καταλήγουμε στο να πρέπει να απειληθούν ότι θα απολυθούν για να εφαρμόσουν αυτό που τους λέω. Ποτέ δεν είχα συνεργασία. Ή θετικότητα. Πάντα πρέπει να τους κρατάς που τον λαιμό για να ταράξουν. Ναι εν χαμηλά αμειβόμενοι, μα γι αυτό προσλαμβάνονται εξάλλου. Γιατί είναι διατεθιμένοι να κάνουν αυτή τη δουλειά λόγω φτώχιας. Και κάποιοι θα το εκμεταλλευτούν, αλλά αφού και οι ίδιο δεν βοηθούν τον εαυτό τους.
Τους προτείνεις κάτι, τους ανακοινώνεις μια αλλαγή ή γουοτέβερ, η πρώτη αντίδραση είναι να συμμαχήσουν όλοι εναντίον σου. Και δεν φκαίνεις που πάνω. Με τίποτε. Δεν μπαίνεις πάνω τους. Απειλείς τους ότι θα τους απολύσεις! Εκ δια θαύματος ούλλοι γίνουνται φίλοι σου.
Είχα μιαν περίπτωση, εν είχε ρούχα καθαρά να φορήσει και επήρα της ρούχα καθαρά να αλλάξει χωρίς να πάρω οθοραηζέησιον, επδ ήταν κρίμα. Και χίλια ευχαριστώ-ή τουλάχιστον υπολογίζω-και μετά που λλίες μέρες, που της ανακοίνωσα μιαν αλλαγή στον τρόπο εργασίας που θα ευκολύνετουν και κείνη μακροπρόθεσμα, εκάμαν επανάσταση εναντίον μου που γενικά δεν είμαι μαλάκας απέναντι τους. Ασπούμε εγώ εν μπορώ να σκεφτώ να μου ζητήσει κάτι ο μπος στα πλαίσια της δουλειάς και να στήσω πόδι χωρίς να έχω κάτι να προτείνω.
Το άλλο-για να φέρεις έναν αλλοδαπό, πλερώνεις μιαν φάουσα λεφτά, έχεις του ασφάλεια, έχεις του εγγύηση, για να είναι νόμιμος, κάμνεις του εξετάσεις, πολλά λεφτά που κοστίζουν, αν πάθει τίποτε πληρώνεις το, τους γιατρούς της πληρώνεις τους. Πολλοί πιάννουν το διαβατήριο, την εγγυητική και χάνουνται, επδ συμφέρει να είσαι παράνομος, κάμνεις όσες δουλειές θέλεις, ακόμα και πουτάνα γίνεσαι-το πάθαμε και αυτό. Άρα είσαι εσύ εκτεθιμένος, βάλλεις τες χιλιάδες σου κάτω, και αν φύει και ξαπολήσει σε για να πάει να δουλεύει παράνομα τότε ΑΝ τον/την εύρουν θα τον/την συλλάβουν, αλλιώς τα λεφτά σου παν του πούτσου, πιάννεις τους το διαβατήριο ή εν τους το πιάννεις? Τι κάλυψη σου παρέχει εσένα το κράτος?
Ξέρω, ακούω για πολλά άσχημα περιστατικά αλλοδαπών, και λυπούμε, προσπαθώ να τους συμπεριφέρομαι όσο καλύτερα μπορώ. Αλλά που την άλλη έρκουνται στην χώρα και είναι εξαγριωμένοι ή εξαγριώνουνται που τα κυκλώματα τους, μόλις τους δώκεις λλίο σχοινί και συμπεριφερθείς τους με καλοσύνη φκαίνουν πας το κεφάλι σου να χορέφκουν, εν η φτώχια που το κάμνει, καταλαβαίνω, ή οι συνθήκες που επικρατούν στη χώρα τους. Αλλά ή θα τους έχεις μαντρωμένους και να επικρατεί ο τρόμος ή το «διαίρει και βασίλευε», ή θα είσαι έρμαιο της εκμετάλλευσης τους και των κυκλωμάτων τους. Πολλά λλίοι εν καλοί και άξιοι και συνεργάσιμοι και τίμιοι.
Τρώμε ριάλλια να κάμνουμε καμπάνιες «εγκώ ήρτα να ντουλέψει» που εν ξέρω ποια εν η αποτελεσματικότητα τους ασπούμε! Πχ εγώ είμαι εργοδότης που κακοποιώ τους αλλοδαπούς και ακούω την διαφήμιση στο ράδιο και αμέσως αλλάσσω άποψη!  Ποιες εν οι πιθανότητες
Εν ξέρω τι πρέπει να κάμνουν οι αρχές ούτε είμαι η αρμόδια να το λύσω, σίουρα οι συνθήκες δεν είναι καλές. Αλλά η κατάσταση δεν οφείλεται ΜΟΝΟ στους εργοδότες, οφείλεται και στο ποιόν του αλλοδαπού που έρκεται.  

46 σχόλια:

  1. μαζί σου. καλην αντοχή να αντιμετωπίσεις και την κριτική των πιο πολιτισμένων από εμάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ μαζί σου. Εγώ απορώ πώς δέχεστε (όσοι δέχεστε) να σας καθαρίζουν, μαγειρεύουν, και να σας μεγαλώνουν τα παιδιά σας οι ξένοι. Εκτός του ότι σιχαίνομαι (ανεξαρτήτως εθνικότητας, δεν θέλω να μου φροντίζουν τα του σπιτιού μου άλλοι εκτός από την οικογένειά μου), απορώ τί αξία μπορεί να έχει η οικογενειακή σου ζωή αν δεν μπορείς ο ίδιος να τα φέρεις εις πέρας. Η μάνα μου δούλευε (ως το μεσημέρι αλλά δούλευε), και τα απογεύματα φρόντιζε εμάς, σπίτι και μια χαρά τα κατάφερνε. Το ίδιο και ο πατέρας μου, ο οποίος είχε αναλάβει να μας διαβάζει όσο πηγαίναμε σχολείο κι ας μην ήταν το επάγγελμά του και ούτε καν διαμαρτυρήθηκε, το θεωρούσε χρέος του. Οι υπόλοιποι γιατί δεν μπορούν να τα φέρουν βόλτα και θέλουν βοήθεια, είναι απορίας άξιον. Και γέρο να έχεις να ξεσκατίσεις, εκατό φορές να τον ξεσκατίσω ο ίδιος, παρά να φέρω ξένο/η!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ε καλά εμένα οι γονείς μου δεν είχαν τον χρόνο, αν έλειπε πχ η μάδερ καμιά βδομάδα από το σπίτι και ο μπαμπάς δούλευε νον-στοπ ψιλογινόταν χαμός. δεν με πειράζει αυτό, αν μπορώ να πληρώσω για να μου κάνουν τες δουλειές πετάω και την σκούφια μου. άλλο αυτό και άλλο να σου μεγαλώνουν τα παιδιά, ναι αυτό είναι τραγικό. αλλά η μάνα μου προτιμούσε αντί να κάνει την νοικοκυρά και να σιδερώνει να μας αρπάσσει να πηγαίνουμε βόλτες και να πληρώνει καποιο για τις αγγαρείες:

      Διαγραφή
    2. Δίνουν του κόσμου τα λεφτά σε οικιακές βοηθούς και μετά κλαίγονται για την κρίση...

      Διαγραφή
  3. Μαζί σου και εγώ βεατρίκη. Δεν αντέχω να ακούω το συνεχές αυτομαστίγωμα για τους πάντα καλούς ξένους και τους ρατσιστές δυνάστες Κυπραίους. Πως ακριβώς είναι ρατσιστές οι Κυπραίοι όταν 30% των γάμων είναι με αλλοδαπούς ποτέ δεν το κατάλαβα. Η μίξη κουλτούρων και ηθικής διαφορετικών λαών είναι σοβαρό θέμα και απλοποιήσεις του όλοι είμαστε καλοί είναι βλακεδέστατοι. Όσοι φιλοξενούνται για δουλειά ή μένουν μόνιμα σε μιά χώρα πρέπει να ακολουθούν τους νόμους και την ηθική της συγκεκριμένης χώρας και στην εργασία και κοινωνικά. Αλλιώς δεν είναι ευπρόσδεκτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακριβώς! είναι πολλύ οι κύπριοι που συμπεριφερονται μια χαρά στους αλλοδαπούς, το βλέπω γύρω μου, σίγουρα δεν είναι όλα αγγελικά πλασμένα. ο κυπραίος εννά πει το ρατσιστικό του σχόλιο αλλά εν σημαίνει ότι θα δράσει πιο ρατσιστικά που τον μέσο πολίτη οποιασδήποτε άλλης χώρας

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    6. έναν έναν!
      Ανώνυμη:
      1. οι παραπάνω έρκουνται έτσι, χωρίς εμπειρεία από κυπραίο εργοδότη
      2. δεν αναφέρθηκα σε κανενα κυπραίο συνάδελφο, μαλιστα η ίδια θα σου πω οτι οι κυπραίοι οι παραπάνω εν ξέρουν να δουλέψουν
      3. και έχω δουλέψει πολύ με αλλοδαπούς όπως σου είπα, ελάχιστες φορές έχω δει ακραία φαινόμενα ρατσισμού
      4. ο αντίχριστος δεν νομίζω ότι εκφράστηκε τραγικά κατά των ξένων, τουλάχιστον εδώ στο δικό μου μπλογκ, νομίζω εμένα έκρινε περισσότερα για το αν είχαμε ή όχι κοπέλα στο σπίτι
      5. κατά τα άλλα ένας καλός καυγάς μου φτιάχνει τη διάθεση-παρακαλώ συνεχίστε ανεμπόδιστοι
      6. να καλέσουμε και κανέναν άλλο να ξιτιμαστούμεν?

      Διαγραφή
    7. This is precious!!! You amuse me.
      I don't even dare to say a word in Greek but just a quick question:
      Isn't it spelled ΠΡΗΧΤΗΣ and not ΠΡΙΧΤΗΣ?

      PS. I did come to Cyprus to work .....

      Διαγραφή
    8. Λογικά πρέπει να είναι από το πρήζω συνεπώς πρέπει να είναι πρήχτης.

      Διαγραφή
    9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  6. Το ότι βάλλεις bold στο "ούλλες", η χρήση βαριών χαρακτηριστικών (υποκρίτριες, πονηρές, δυνάστες), οι επαναλαμβανόμενοι αφορισμοί "μόλις τους δώκεις λλίο σχοινί και συμπεριφερθείς τους με καλοσύνη φκαίνουν πας το κεφάλι σου να χορέφκουν", "Πολλά λλίοι εν καλοί και άξιοι και συνεργάσιμοι και τίμιοι" εμένα δημιουργεί μου την εντύπωση ότι τρέφεις μια βαθύτερη περιφρόνηση τζιαι εχθρότητα στους αλλοδαπούς εργάτες ανεξάρτητα που το αν εσύ είσιες προσωπική επαφή μαζί τους η όι.

    Το ερώτημα σου "πιάννεις του το διαβατήριο η εν του το πιάννεις" εν ενδιαφέρον πάλε - θυμίζει μου το κλασσικό κυπριακό "εγώ εν τζιαι". Οι εν του το πιάννεις γιατί εν παράνομο. Ενεν καν ερώτημα δηλαδή - το ότι εσύ χρησιμοποιείς το σαν καταληκτικό επιχείρημα εμένα κάμνει με να πιστεύκω ότι η άποψη σου εν ότι οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται όπως γουστάρει ο καθένας. Το που μπορούν να οδηγήσουν έτσι ιδέες αφήννω το στην κρίση του καθενός.

    Αλλά εν έσιει σημασία το τι πιστεύκω εγώ μιας τζιαι η πραγματικότητα μπορεί να εν άλλη έτσι προχωρώ

    Οι γονιοί μου μέχρι τωρά επροσλάβαν 5 κοπέλλες για να βοηθούν τζια να έχουν έννοια την γιαγιά μου η οποία μεινίσκει μόνη της στο χωρκό της. Αν και κάποιες εκάμναν καλλύττερη δουλειά που άλλες - μόνο με μιαν είχαμε πρόβλημα με την ποιότητα της βοήθειας/εργασίας της - εντούτοις καμιά εν μας έκλεψε τίποτε, ούτε έγινε δυνάστης(!) για τον οποιονδήποτε που εμάς. Με τις τρεις που τις πέντε εμιλούσαμε ελληνικά τζιαι σπάνια εχρειάζετουν να το γυρίσουμε στα αγγλικά.

    Η μια ακόμα έυχεται χρόνια πολλά στη γιαγιά μου με κάρτες που στέλλει που τη χώρα της όποτε εν τα γενέθλια της τζια μιά άλλη που έφυε πριν χρόνια τζιαι εξαναήρτε εζήτησε που μόνη της να πάει να την δει.

    Πριν μερικά χρόνια οι γονιοί μου πάλε εθέλαν να γίνουν κάποιες εργασίες στο σπίτι τους, οικοδομικής φύσεως. Επροσλάβαν το συνεργείο ενός αλλοδαπού ο οποίος είσιε έρθει στη Κύπρο πριν κατι χρόνια τζιαι εδούλευκε σε κυπριακή εργολαβική εταιρεία ώσπου αποφάσισε να αννοίξει δική του δουλειά - αντίστοιχες ιστορίες άκουες για τους Κυπραίους που εμεταναστεύκαν στο εξωτερικό τον 20ο αιώνα εν τω μεταξύ, έτσι για να έχουμε τζιαι κάποιο παραλληλισμό. Το συνεργείο ετέλειωσε την δουλειά του ακριβώς στο χρόνο που εσυμφωνήθηκε χωρίς προβλήματα.


    Τούτη εν η δική μου πραγματικότητα. Τζιαι εν την χρησιμοποιώ για να υποστηρίξω κάποια άποψη μου ή ως επιχείρημα για συζήτηση. Την γράφω όμως για να έχουν τζιαι κάτι επιπρόσθετο να θκιαβάσουν όσοι εν δαμαί. Τζιαι ο καθένας ας πάρει που τούτο ότι θέλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ..Ακριβώς!!!! Το να ομαδοποιούμε τζαι να κατηγορούμε όλους τους αλλοδαπούς επειδή 'ετολμήσαν' να έρτουν να δουλέψουν σε τούτη την 'τέλεια' χώρα γεμάτης με ανθρώπους ΜΟΝΟ της Αρείας φυλής, τούτο λέγεται ρατσισμός...

      Διαγραφή
    2. Το να χαρακτηρίζεις υποτιμιτικά την Κύπρο ως '' 'τέλεια' χώρα γεμάτη με ανθρώπους ΜΟΝΟ της Αρείας φυλής'' είναι επίσης ρατσισμός ρε ρατσιστή

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    5. Μ αρέσει που κανείς από τους μπλόγκερς που μας το παίζουν και ειδήμων και μας τα πρίζουν πρήζουν με τα ποστς τους δεν έχουν πάρει θέση. Προφανώς για να μην χάσουν τους φανς τους! Ντάγκερ σε χαιρετώ! Και συμφωνώ σε όλα!

      Διαγραφή
    6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    12. Το ούλλες που βάλλω όπως λέω και πιο κάτω εν απλά για τες δικές μου-πλις διάβασε και πιο κάτω στον χέλμουτ
      Τρέφω μια περιφρόνυση σε όποιον προσπαθεί να με εμπαίξει και δείχνει σημάδια ότι δεν είναι τίμιος!
      Το θέμα με το διαβατήριο δεν το υπερασπίζομαι, απλά σου λέω ότι έτσι κάπως καταλήγουμε στο να είναι δέσμιοι κάποιοι στους εργοδότες και ότι ουσιαστικά ξεκινά το θέμα από το ότι το κράτος δεν παρέχει ασφάλεια στους εργοδότες και καταλήγουν σε αυτά τα μέτρα. Προφανώς για να μας εγκαταλείπει μια από τες δικές μας σημαίνει ότι εμείς δεν πιάσαμε ποτέ διαβατήριο.
      Το θέμα με τες δικές σου εμπειρίες: νομίζω έχει διαφορά στες απαιτήσεις που έχει μια γριά σε ένα χωριό, τζιαμέ κάμνεις τα στραβά μάθκια επειδή απλά θέλεις να την σάζει λλίο και να της κάμνει παρέα, να την φροντίζει λλιο και να εν τζιαμέ αν πάθει τίποτε. Όσο και να καθαρίσει το σπίτι της γιαγιας σου εν θα φάινεται καθαρό, εν παλιό. Και τι μπορεί να κλέψει που τη γιαγιά σου? Ρούχα? Εν νομίζω να εδυσκολέφκετουν οποιαδήποτε που τες δικές σας, εν είχε έλεγχο που κανένα, ούτε δυσκολία ιδιαίτερη.
      Τωρά να έχεις ένα σπίτι, και η δουλειά σου να είναι απλά να καθαρίζεις και να μεν έχεις να φροντίσεις κανένα και να μεν το μπορείς, να κάθεται η άλλη να σου δείχνει 2,3,4 φορές τι πρέπει να κάμνεις και πάλε να κάμνεις πουπάνω πουπάνω, να σου κάμνει πρόγραμμα και πάλε να τα σφογγίζεις όσα φαίνουνται νομίζω εν είναι ειλικρινές και συνεργάσιμο.
      Ίσως ήταν λάθος ότι εμιλούσαμε αγγλικά. Αλλά αφού εκάμναν ότι εν εμιλούσαν.
      Λαμβάνεις τα λόγια μου λάθος. Εν υποστηρίζω ότι οι κυπραίοι εν καλύτεροι ή χειρότεροι, ‘η ότι οι αλλοδαποί εν ούλλοι καλοί η κακοί, απλά σίουρα εν είναι ο κακός κυπραίος ο πλούσιο που εκμεταλλεύεται τον αλλοδαπό. Λέω ότι το θέμα εν πολυδιάστατο, και να μου βάλλουν διαφήμιση στο ράδιο-και να τρων λεφτά εν μέσω κρίσης να μου λαλούν πελλάρες και πράματα που ξέρουμε ήδη, δεν λύεται το θέμα. Να κάτσουν να κάμουν την δουλειά τους και κανεί να τα σιουμαλίζουν που πάνω που πάνω.

      Διαγραφή
    13. Λοιπόν επειδή εν μπορώ να δω τι εγράφτηκε για να απαντήσω γιατί τα σχόλια εσβηστήκαν εκατάλαβα ότι η ανάρτηση έγινε για ..... να μην πω. Επίσης έγινε θέμα το πρήζω και το πρίζω? και ο πρίχτης και ο πρήχτης έλεοςςςςςςς...Εκάμαμεν ένα αστείο και έγινε ολόκληρο θέμα αφού εγίναν σωρηδον χαμηλού επιπέδου σχόλια από ότι αντιλήφθηκα και έγινε άσυλα το bloody ποστ και εν υπήρχε τίποτε άλλο να απαντήσεις εκείνη την στιγμή που μια μαλακία πέρκι μου ππέσουν οι ρυθμοί. Dagger εν ξέρω τι έγραψες για να απαντήσω έπιασα μόνο ένα σχόλιο σου για το πρήζω που και μετά εσβήστηκε έτσι δεν γνωρίζω αν απευθυνόσουν σε μένα ή όχι. Στον ανώνυμο πιο πάνω που ψάλλει το εγκώμιο προς την dagger και κατηγορεί τους υπόλοιπους bloggers ότι εν εμιλήσαν επί του θέματος πρέπει να πω ότι δεν ξέρω για ποιο θέμα μιλάτε αλλιώς να μιλήσω για εμένα και να σας πω ότι αν ήξερα θα απαντούσα. Επίσης εκατάντησε ένα θέμα όπως ο ρατσισμός ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ μεταξύ blogger και ανωνύμων. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Τα πλείστα (δεν λέω όλα) που τα σχόλια που επρόλαβα να διαβάσω και τα υπερ του κειμένου και τα κατά κάμνουν stereotyping Συνεπώς με τούτην την λογική είμαστε όλοι ρατσιστές γιατί ένα από τα βασικά κριτήρια του ρατσισμού εν η δημιουργία στερεοτύπων και στην συνέχεια αποκλεισμός .εμπρακτος ομάδων ανθρώπων κλπ. Μια σχολή: Όλοι οι αλλοδαποι ενεν καλοί , Δευτερη Σχολή: Σκατά να μας ταίσουν οι αλλοδαποί πρέπει να λέμεν εν καλοί για να μεν είμαστε ρατσιστές. Στην πρώτη είμαστε ρατσιστές με τους αλλοδαπούς εκ των πραγμάτων στην δεύτερη με τους ντόπιους που εφαν τα σκατά. Η αλήθεια εν στην μέση. Ενεν όλοι οι ανθρώποι ΚΑΛΟΙ ή ΚΑΚΟΙ. Έχουμε να κάμουμεν με άνθρωπο παράγοντα μεταβλητό και όχι σταθερό. όσον για την διαφήμιση είναι πολλά ηλίθια και θεωρεί εκ των προτέρων ότι υπάρχει έτσι και αλλιώς ρατσισμός προς τους ξένους πράμα που την κάμνει ρατσιστική προς τους ντόπιους.. Αυτά

      Διαγραφή
  7. Άτιμοι και απατεώνες υπάρχουν παντού και πάντα! Όσες πιθανότητες υπάρχουν να είναι είναι ένας Κυπραίος λαμόγιο, άλλες τόσες υπάρχουν και για ένα ξένο. Αν θέλω να έχω πάρε-φέρε με κάποιον (είτε σε προσωπικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο), το καλύτερο που έχω να κάνω είναι να το ψάχνω όσο μπορώ. Αν εργοδοτήσω πχ. κάποιον και με ξεγελάσει, έχει σχέση αν είναι Κυπραίος ή ξένος και συμπεριφέρθηκε σκάρτα; Ας είχα τα μάτια μου ανοιχτά, να προστατεύσω τον εαυτό μου και τα υπάρχοντά μου!
    Δυστυχώς ο κόσμος είναι στην πλειοψηφία του κακός και συμφεροντολόγος και αναλόγως λειτουργεί. Κάποτε, είχα κι εγώ μια ξένη (από τη Σριλάνκα) που μου καθάριζε το σπίτι. Ήταν καλή στη δουλεία της, αλλά πολλά κουτοπόνηρη. Όταν αντιλήφθηκα ότι προσπαθούσε να με ξεγελάσει, της το είπα. Κακοφανήστηκε τότε και με εγκατέλειψε. Λες και θα την άφηνα να μείνει περισσότερο να με κοροϊδεύει! Στην αρχή, το είδα κι εγώ κάπως ρατσιστικά το θέμα. Σκέφτηκα, εμείς τους φέρνουμε όλους αυτούς στη χώρα μας, για να τους βοηθήσουμε (έστω και με τόσο φτηνό τρόπο) κι αυτοί συμπεριφέρονται έτσι; ΄Υστερα όμως που "είδα" πιο καθαρά, αντιλήφθηκα πως με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσε να συμπεριφερθεί ο οποιοσδήποτε, ασχέτως αν είναι μαύρος, άσπρος, Κυπραίος ή μη. Μόνο και μόνο βλέποντας τους πολιτικούς, που εμείς επιλέξαμε να μας αντιπροσωπεύουν, να εκμεταλλεύονται τον λαό τους όπως τον εκμεταλλεύονται, για να κάνουν οι ίδιοι ζωή και κότα, δε χρειάζεται τίποτε άλλο. Όταν δώκεις του άλλου σσονί, εκ φύσεως, θα σε πατήσει, είτε είναι ξένος, είτε είναι που τον τόπο σου!
    Ms. A

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματικά λυπάμαι που χάσετε το νόημα. Πιστεύω ο Αντίχρηστος μίλησε όπως μιλά πάντα, δεν εκφράστηκε διαφορετικά από άλλες φορές. Στο κάτω κάτω παρατήρηση έκανε σε μένα, και δεν είπε κάτι εξωφρενικό. Ναι λέμε καμιά χοντράδα να κάνουμε το χάζι μας-στο κάτω κάτω μου την έχει πει πολλές φορές χωρίς να έχει αλλάξει η στάση του ποτέ απέναντι μου, και αυτό μου δείχνει έναν άνθρωπο σταθερό σε απόψεις και ακεραιότητα χαρακτήρα. Δεν είναι ρατσιστής, επειδή ούτε τους κύπριους ούτε τους έλληνες υποστηρίζει εχτός από τις προσωπικές του πεποιθήσεις για το άτομο του και ΜΟΝΟΝ. Λυπάμαι που παρεξηγείται ο μόνος μπλόγκερ που τολμά με όνομα και επίθετο να εκφράζεται ανοικτά. Αν έχετε κάτι να του πείτε επωνύμως όπως αυτός και με επιχειρήματα, όπως αυτός, χωρίς προσβολές παρακαλώ όπως συζητάτε ήρεμα. Αλλιώς, προσωπικές επιθέσεις στο δικό μου μπλογκ δεν επιτρέπω. Γι αυτό θα σβήσω τα σχόλια και παρακαλώ όπως μην επαναληφθούν μην τραβήξω την σπάθα και πάρω τα πτώματα σας για σαπούνια-αυτό ναι είναι ρατσιστικό και μαύρο (πόσο οξύμωρο?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρε μαν βρίσκεις με αντίθετο.
    Πρώτο, εγώ από όσα ξέρω για να έσιης οικιακή βοηθό από τρίτη χώρα δεν είναι τόσο απλό υπάρχουν κάποια κριτήρια. Πρέπει να έχεις κάποιο άτομο που χρειάζεται συνέχεια φροντίδα, δηλαδή χρόνια άρρωστο ή ηλικωμένο, ή πολλά παιθκιά. Δεν ξυπνάς ένα πρωί τζιε λαλείς θέλω να μου καθαρίζουν το σπίτι τζιε βρίσκεις. Άρα αν έσιης άτομο από τρίτη χώρα τζιε εργοδοτάς το χωρίς να πληροί τες προϋποθέσεις παραβαίνεις το νόμο.

    Δεύτερο. Όπως είπε και ο Giskard πιο πάνω διάς έμφαση στο ούλλες τζιε μετά λες ότι έννεν ούλλοι έτσι. Ένιγουεϊ. Καλώς ή κακώς έχουμε και εμείς σαν Κυπραίοι κάποιες προκαταλήψεις προς τους ξένους αλλά αντίστοιχα έχουν τζιε τζιήνοι σε εμάς. Κάποιοι που προέρχονται από τρίτες χώρες είναι δύσκολο να καταλάβεις την κουλτούρα τους και τον τρόπο σκέψης τους και δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις λίγο πριν να φύουν που την χώρα μας όσα συνάξουν εσυνάξαν. Δεν τους δικαιολογώ και δεν μπορώ να εξηγήσω επαρκώς τι οφέλη έχουν που τούτη τη πράξη τους. Εγώ σκέφτομαι πρώτα ότι στην περίπτωση σου η μάνα σου εσυμπεριφέρθηκε σε ούλλες επαγγελματικά μεν αλλά και με συναίσθημα, και τους μιλούσε ως ίσο προς ίσο στα μάτια τα δικά μας. Οι ίδιες πως ανταποκρίνονταν?

    Τρίτο. Υπάρχει τεράστια διαφορά στο επίπεδο μόρφωσης και κοινωνικής αντίληψης. Όταν το καλύτερο που θέλεις να γίνεις εσύ λόγω χάρη είναι η πιο επιτυχημένη επιχειρηματίας ενώ ο άλλος θέλει να γίνει ο πιο πλούσιος του χωριού τότε υπάρχει ένα χάσμα.

    Τέταρτο. Τα άτομα αυτά επιλέγουν να κάνουν τα επαγγέλματα που κάνουν γιατί οι άλλες τους επιλογές είναι αρκετά χειρότερες.

    Και πέμπτο από ότι άκουσα κάποιοι φοιτητές στα εξωτερικά, Αγγλία και Αμερική φουλάρουν τες πιστωτικές και μόλις φύουν αφήννουν τες απλήρωτες, ή κάμνουν διάφορες ζημιές στα σπίθκια που μεινίσκουν, ή αφήννουν λογαριασμούς υπέρογκους πίσω, και άλλα ωραία.
    http://www.express.co.uk/news/uk/425990/Foreign-student-runaways-leave-behind-a-52m-debt-for-universities

    Πέραν της κουλτούρας είναι και θέμα πολιτισμού του ατόμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. κανένα νόμο εν παραβήκαμε, μεν μπούμε σε λεπτομέρειες!
      2. ούλλες οι δικές μας, εν είπα για όλες τες οικιακές βοηθούς του κόσμου! Αλλά όσες επεράσαν που σπίτι μας. Λέω σου, εκάθετουν στο τραπέζι, είχε ίντερνετ, δωμάτιο δικό της, έρκουνταν οι φίλες της. Δεν λέω ότι ήταν οι συνθήκες ιδανικές, και σίουρα η μάνα μου εν είχε ώρα να κάτσει να γίνει φίλη αλλά εν συμπεριφέρθηκε ποττέ άσχημα. Το άλλο, εγώ με μιαν ειδικά που ήταν της ηλικίας μου είμασταν ψιλοφίλες, ελάλεν μου τα γκομενικά της κλπ. Όταν έφυε άφηκε μου γράμμα «you are very good friend sorry I steal your clothes»
      3. σίουρα υπάρχει τεράστια διαφορά. Αυτό προσπαθώ να θίξω, έρκετε που μια χώρα πολλά διαφορετική και που τα πολλά φτωχά στρώματα και εν ξέρεις τι έχει μες το μυαλό του. Αλλά πρέπει λλίο να μπεις μες την κουλτούρα του τόπου που πάεις.
      4. συμφωνούμε
      5. μα δεν υποστήριξα τους κυπραιους, το αντίθετο! Απλά λέω ότι το θέμα εν λύεται με τον να μου βάλλει στο ράδιο κείνη τη διαφήμιση! Αυτό ήθελα να θίξω! Και ότι σίουρα δεν είναι το θέμα τόσο απλό όσο ο κακός εργοδότης και ο φτωχός πλην τίμιος αλλοδαπός!

      Διαγραφή
  10. Αφαίρεσα μόνη μου τα σχόλια. Κανένα πρόβλημα και λάθος που ασχολήθηκα στην τελική. Άτε καλή σας βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το θέμα αγαπημένη μου Β. είναι ότι, αντί η πολιτεία να βρει τους σωστούς μηχανισμούς για να αποφεύγεται η οποιαδήποτε εκμετάλευση ανθρώπων (σεξουαλική, επαγγελματική κ.ο.κ.), κάθεται και τρώει την ώρα της να κάνει αχρείαστες διαφημίσεις που στόχο έχουν άτομα που και να τις ακούσουν δεν θα αντιληφθούν το νόημά τους ποτέ.

    Υπάρχει ας πούμε περίπτωση να ακούσει ο πελάτης του καμπαρέ τη διαφήμση για την καημένη την κοπέλα που την εξώθησαν στην πορνεία και να σταματήσει να πηγαίνει στα καμπαρέ;

    Τολμά κανένας να αγγίξει τους ιδιοκτήτες των χώρων αυτών; Τα κυκλώματα αυτά;

    Για αυτό και μόνο τον λόγο κρίνω τις διαφημίσεις αυτές επιεικώς εκτός τόπου και χρόνου, για να μην τις χαρακτηρίσω και ηλίθιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. paei polla to background sta svismena sxolia

    eidika an eftases ji eides ta, tres cool

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. re Sike m eprolaves jai ides ta? mashialla s.ithela k egw alla en ta prolaba. exw jai gw dkuo p ta svisa wste na bgkalo noima kai meta na balo to oloklirwmeno m sxolio alla tlk me noima i xwris evala to jai egw mian k ipan mas oti kolwnoume na poume tis apopseis mas, twra gia pio thema en xerw mian k itan svismena ta sxolia alla en paizei rolo, genika kai aorista :)

      Διαγραφή
  13. Beatrix πολύ καλά τα είπες. Συμφωνώ απόλυτα, ωστόσο, να δηλώσω ότι στα τόσα χρόνια που φίλοι, γνωστοί, είτε μέσω επαγγέλματος, γνώρισα αλλοδαπές που έρχονται να δουλέψουν σε σπίτια ΜΟΝΟ ΜΙΑ υπήρξε η εξαίρεση.

    Όλες οι άλλες ήταν όπως ακριβώς τις περιγράφεις. Οι υπόλοιπες έχουν καταντήσει μάστιγα. Φταίει το κράτος που με τις νομοθεσίες και τα συμβόλαια εργασίας που κάνουν τους κατωχυρώνει με όλους τους τρόπους. Φταίει δε φταίει τη νύφη καλείται να την πληρώσει ο εργοδότης.

    Πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία άμεσα.
    Καλλιπάτειρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τούτοι οι ανθρώποι που έρχονται δαμέ, έρχονται ήδη χρεωμένοι στα κυκλώματα που επληρώσαν για να τους φέρουν δαμέ. Τους πρώτους τους μισθούς διούν τους στους αντζέντηδες που τους εφέραν και μετά για τον υπόλοιπο ένα με δύο καμιά φορά χρόνια ξεχρεώννουν το χρέος στο οποίο εμπήκαν για να έρτουν δαμέ.
    Αμαν ένας εργοδότης τους διώξει πρίν τη συμπλήρωση τουλάχιστον 2 χρόνων φεύγουν και με ζημιά έν τους κανεί η φτώχια τους.
    Γιαυτό έχει φορές που εξαφανίζονται και όχι επειδή εν απλά αχάριστοι και κουτοπόνηροι.

    Το κράτος στην προκειμένη δεν έχει έννοια να σε προστατέψει, αλλά να σε ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ απο το να φέρνεις εργάτες από τρίτες χώρες (άλλωστε εγεμώσαμεν σκατοαράπηες δαμέσα δα σύμφωνα με πολλούς, μπλα μπλα, πιάννουν μας τες δουλειές μας, μπλα μπλα). Τζιαι ο τρόπος με τον οποίο σε αποτρέπει έναι να βάλλει κριτήρια, για να δικαιούσαι να φέρνεις (και το απλά έχω δυό παιδιά δεν είναι αρκετό, αλλά με το κατάλληλο λάδωμα από τους ατζέντηδες γίνεται η δουλειά μας) και, το κυριότερο, με το να υπάρχει το ρίσκο να χάσεις κάποια λεφτά αν φέρεις αλλοδαπό και εξαφανιστεί.

    Κατά τα άλλα, ναι συμφωνώ, οι διαφημίσεις εν σκέτη μαλακία.

    Καϊσί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. εγω συγχαιρω σε που τα λαλεις τουτα, γνωριζοντας οτι εν ευκολο να γινεις στοχος με τουτα που λαλεις. (μεν μου πεις οτι εν το εσκεφτεσουν σαν τα εγραφες, δεν θα σε πιστεψω). τωρα εν ξερω αν τα σχολια που εχουν διαγραφει ηταν επιθεσεις ή απλως συζητησεις. οπως και να χει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή